Friday, January 21, 2011

kenangan bersamamu.

al-fatihah....
18 Januari 2011..bersamaan dgn hari selasa jam 6.15 pagi atok ayah saya telah meninggal dunia...
terkejut dapat berita ni pagi selasa ritu dan mcam x percaya...
but as everyone said....expected la coz arwah atok da sakit dekat dua tahun....
jadi dah berakhirlah penderitaan dye....
but for me...aku sgt2 menyesal sbb mggu lepas balik johor tp x jenguk dye...
dah tergerak hati tapi ssh nak bergerak...
dan akhirnya aku x sempat nak jumpa arwah atok.... :(


banyak kenangan aku dgn  arwah atok...
atok da mcm ayah aku da....
coz sejak aku dilahirkan sampai la umur aku dlm 4tahun aku duk dgn dye...
aku pon slalu balik tgk dye tiap2 bulan....
dan yg paling aku ingt sampai sekarang...
dulu kalo atok pegi pekan mesti dye belikan aku jajan jagung yang seposen 2..uhuhu
feveret aku 2 dulu..xtau la ade lg x jajan 2 sekarang...


atok mula jatuh sakit masa 31 Mei 2009...
sejak tu sakit atok bertambah teruk...keluar masuk hospital...
atok da x bole bangun...sedih sangat rasanya...
sampai tahap atok x bole makan...minum susu je...
tu pon guna tiub....
sepanjang atok sakit...
saat paling sayu adalah bila atok balik kampung masa raya dan malam raya 2 jugak atok kena masuk hospital....aku yg teman atok kat hospital malam 2...risau sedey dan macam2 rasa....
tapi ok la...atok makin stabil...
sempat jugakla aku jaga atok..
bagi susu..buat suction yg sume ank2 dye x sanggup nak buat...sebab kesian atok sakit bila suction 2...
walau aku x dapat nk jaga atok hari2...merasa la jugak jaga atok....


dan saat pagi selasa itu..aku rasa aku la yang paling x kuat...
ank2 dye suma da tabahdan redha dengan pemergian dye...
maafkan aku kerana menangis disitu...
dan sampai sekarang aku masih terbayang2 saat jenazah arwah atok dibawa pergi dan dikuburkan...
semoga roh arwah atok dicucuri rahmat....
aminnn...