Wednesday, January 27, 2010

.hitam putih kehidupan.

aku mahukan kehidupan yg dulu
aku rindukan kehidupan yg dulu
aku mahu semuanya kembali kepada yg dulu
tak sanggup lagi mengharungi hari2 yg mendatang dgn cara sekarang
sangat terasa perubahannya
juga tidak sanggup menahanya
oh..apakah ini hitam putih kehidupan..??
yg terpaksa diharungi setiap insan..??
...hurm...
sesungguhnya aku sangat merindui kamoo semua
adakah kamoo x mengerti perasaan ini..??
bagaimanakah untuk mengurangkan rasa ini..??
ia semakin menghantui aku dari hari ke hari..
yg membuatkan aku semakin takut dengan kehidupan yg akan datang...
apakah nasib aku selepas ini..??
apakah yg akan terjadi esk..??
apakah yg akan terjadi 1 jam lg..??
sesungguhnya memikirkan arah kehidupan aku selepas ini sangat2 menakutkan
...uh...
hanya mampu mengeluh dan mengeluh lagi...
Ya Allah..bantulah hambamu yang lemah ini....


ketidak*_*_*_*_

. di minda .
. di persekitaran .
. di hati .

Saturday, January 23, 2010

.sepi.sunyi.


kala aku merasa sepi.
tak tahu kenapa tiba2 minggu ini terasa diri ini begitu sepi dan sunyi
seperti tiada sesiapa disisi
benarkah..??
uh.aku juga tidak tahu.
apakah salah ku..??






Friday, January 22, 2010

aloha nite & paintball

16 Januari 2010.dinner KFK dan paintball. best tapi mmg penat.
pengalaman baru bagi paintball.
juga 1st tyme dinner atas kapal
walaupon ada kekurangannyer..
tp keseluruhannye ok la jugak...
malas mahu cerita lagi...
lihat saja gmbr2 dibwh ini

~aloha nite~



.bersama emcee mlm itu.



.wif sally n amy.


.dan ini dia kwn2 kuh.



.dgn 'abg' ehehehe.



.inilah family angkatku.


.mummy n daddy.



.hadiah yg ku terima malam itu.


~paintball~


.ahli2 grup ku.


.penerangan sebelum bermain paintball.



.ahli grup perempuan(gmbr blur sedikit..dr hp..).

.aku dalam pakaian ituh!.



.kami suda bersedia utk berlawan.



.PAPAPIA!nama grup ku.


.papa.ana.pia.amir.juju.

itu sahaja..
tidak larat utk bercerita lagi walaupon byk yg ingin dikongsi
......uhuhuhu.....



!!merepek!!

hurm..lama suda x update...sume disebabkan mggu yg penuh dgn test dan kuiz...
hurm...ujung mggu lepas ada dinner KFK....best la jugak...pastuh main paintball...
abes lebam2 badan akuh...tp mmg best la jugak...pglmn baru...
nnt la aku story lebey sket kt post yg lain dgn gmbr skali...
hurm..mc2 yg berlaku mggu nih...tatau nak cter dr mana...sume pon rase nak tulis sini..
tapi macam tak mampu pon ada...uhuhuuu...merepek suda aku nih....

Wednesday, January 13, 2010

mEnYeSaL~

semula ku tak yakin
kau lakukan ini padaku
meski di hati merasa
kau berubah saat kau mengenal dia

bila cinta tak lagi untukku
bila hati tak lagi padaku
mengapa harus dia yang merebut dirimu

bila aku tak baik untukmu
dan bila dia bahagia dirimu
aku kan pergi meski hati tak akan rela

terkadang ku menyesal
mengapa ku kenalkan dia padamu

bila cinta tak lagi untukku
bila hati tak lagi padaku
mengapa harus dia yang merebut dirimu

bila aku tak baik untukmu
dan bila dia bahagia dirimu
aku kan pergi meski hati tak akan rela

bila cinta tak lagi untukku
bila hati tak lagi padaku
mengapa harus dia yang merebut dirimu

bila aku tak baik untukmu
dan bila dia bahagia dirimu
aku kan pergi meski hati tak akan rela

terkadang ku menyesal
mengapa ku kenalkan dia padamu

hUrM~~~

sapa mereka di hati kamoo..??
sangat pentingkah..??
uh.apakah perasaan ini..??
T_T

Tuesday, January 12, 2010

. cerita2 .

hurm....ada seorg kawan aku nih..dye bercerita ttg kisahnyer kepada aku...
maka aku pon tergerak mahu menulis disini...ceritanya bermula begini...
adalah empat orang manusia dibumi Allah ini.....
mereka adalah kenalan..andaikanlah namanya A, B,C dan D.....
A dan B adalah lelaki manakala C dan D perempuan...
jadi..sebagai manusia biasa, masing2 punya rasa suka,sayang dan cinta....
nak dipendekan cerita,si D ini telah 'tersuka' lah dekat si A nih...dan si B pulak 'tersuka' kat si C...
tapi kedua-dua si D dan si B ni tak pernah meluahkan perasaanya kepada org yang mereka suka..maka, diluar pengetahuan si B dan si D nih....
si A dan si C mula menyukai satu sama lain dan akhirnya mereka pon berpacaran..(terkuar bahasa indon plak...ehehehe)...jadi..melepaslah si B dan si D nih..uhuhuhu....
apakah yang bakal terjadi kepada si B dan si D nih..??
hurmm....itu yang kita tatau tuh...maka kesimpulan yang aku buleh buat dari cerita ni adalah cinta dan perasaan sememangnya tidak mudah dan tak boleh dipaksa....
dan....sambungan cerita nih kene tunggu lah apa yang bakal berlaku nanti..ehehehe~~~~

Sunday, January 10, 2010

sgt tidak larat~

hum..nape cam nak demam nih..??
sakit tekak+selesema+sakit badan+sakit pala
sangat2 tidak larat..
mcm mana nih..??
esk ada presentation tp aku cm ni pulak
huh...apa nak buat nih..??
really need sumone by my side rite now...
uhuhuhuhuhu~~~~

. sampai syurga .

Ku membenarkan jiwaku
Untuk mencintaimu
Ku persembahkan hidupku
Untuk bersama kamu

Dan diriku untuk kamu
Belum pernah kumerasai begitu

Semua itu telah berlalu
Harapanku palsu
Dan mungkin hari yang satu
Terus ku tertunggu

Di hatiku masih kamu
Belum pernah ku ingin terus memburu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Namun aku tetap aku
Yang terbaik untuk diriku
Hanya satu
Hanya kamu

Ku membiarkan hatiku
Untuk merinduimu
Ku menghamparkan sakitku
Untuk tatapan kamu

Bersamamu harapanku
Hilang dalam terang yang membutakanku

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
Hanya kamu

Dan segala yang ku ada
Ku berikan semua
Untuk dirimu saja

Ku mahu dirimu
Bahagia untuk selamanya
Biar sampai syurga
Aku menunggu cinta darimu
Agar ku sempurna

Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu
Namun aku tetap aku
Yang terbaik tuk diriku

Hanya satu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
Hanya kamu

......

uh..suda buat sesuatu yang jarang dilakukan
pastuh takut sendiri
padan muka kamoo!!

Friday, January 8, 2010

s u r a t a n @ k e b e t u l a n

Sesuatu Yang Tak Disangka
Seringkali Mendatangi Kita
Itukah suratan Dalam Kehidupan
Atau Sekadar Satu Kebetulan

Kita Asyik Membicarakan
Persoalan Hidup dan Pilihan
Serta Kejujuran Semakin Berkurang
Masih Tiada Bertemu Jawapan

Walau Kita Dihadapkan Dengan Berbagai Pilihan
Mengapa Sering Terjadi
Pilihan Tak Menepati
Hingga Amat Menakutkan Menghadapi Masa Depan
Seolah Olah Terhapus Sebuah Kehidupan Yang Kudus

Pertemuan Sekali Ini
Bagi Diriku Amat Bererti
Tetapi ku Bimbang Untuk Menyatakan
Bimbang Kan Berulang Kesilapan

perlu dan memang sangat perlu!

apa yang aku fikir nih..?
apa yang perlu aku buat..??
tak cukup kesedaran kah aku..??
tak cukup kah semangat aku nih..??
mana nak dapat sume tuh..??
uh oh..pening aku memikirkannya...
aku harus hadapi semua ini sendirian...
semuanya harus bermula dari diri aku sendiri
i know that...
so i have to move..
go ana go..
u have to go or else u will kill youself...
dengar dan jadikanlah nasihat mereka sebagai panduan...
kau harus ingat ANA!

Thursday, January 7, 2010

hari yang memenatkan

hari ini adalah hari yang sangat memenatkan
aku pon tak tahu mengapa
nak kate banyak kelas
satu kelas pon tak dak
ntah apa2 perkara merepek la yang aku dah lakukan arini
skang ni pon suda mengantuk abes
tido la jawabnyer pasnih
uhuhuhuh
mende la yang aku cter masa ngantuk2 nih
uh.ok la.gudnite...

Wednesday, January 6, 2010

. p e r u b a h a n .

semua berubah mengikut peredaran masa
semuanya bertukar ganti
tinggal lah kenangan pahit manis bersama
tapi kadang2 perubahan ini membawa kepada kebaikan kepada individu itu
cuma kadang2 terasa merindui saat2 itu
saat2 bersama 'the click four'
uhuhuhuhu
saat2 bersama ahli f1.6
saat2 bersama2 classmate
hum..semuanya tinggal kenangan
uh..apakah yang aku merepek ini..??
tiba2 merindui dimalam hari..
uhuhuhuhu



Tuesday, January 5, 2010

sudah jumpa!

yesh2!!!!
suda jumpa charger laptop
gumbira2!!!
boleh online kembali....
nasib baek jumpe..
kalo x abes duit aku kene beli lagi..
ehehehehe

Monday, January 4, 2010

charger oh charger!

mana charger laptop akuh???
ada sape2 nampak x?
cam na nih..??
uh...sangat tensen...
battery pon suda mau abes...
uhuhuhuhuhuh....

apakah yang anda rasa sekiranya...

apakah yang anda rasa sekiranya anada seorang ketua
dan arahan anda sentiasa tidak dipedulikan serta dianggap remeh??
apakah perasaan anda..??
mesti marah, geram, kecewa dan sbgnya kan???
jadi....sama2lah kita menghormati ketua kita
aku mohon maaf kepada sesiapa yang pernah menjadi ketua aku tak kira dari segi apa pun
sekiranya aku ada melakukan kesalahan seperti diatas
sesungguhnya aku tiada kesedaran pada masa itu...
maafkanlah aku~

~lagu dipagi hari ini~

Beribu bintang dilangit
Kini menghilang
Meraba aku dalam kelam
Rembulan mengambang
Kini makin suram
Pudar ilhamku tanpa arah

Sedetik wajahmu muncul
Dalam diam
Ada kerdipan ada sinar
Itukah bintang ataupun rembulan
Terima kasih kuucapkan

Izinkan kumencuri bayangan wajahmu
Izinkan ku mencuri khayalan denganmu
Maafkanlah oh...
Andai lagu ini
Mengganggu ruangan hidupmu
Kau senyumlah oh...
Sekadar memori
Kita di arena ini
Kau ilhamku
Kau ilhamku...

aku..???kamoo??

siapakah kamoo dihati ku..???
hahahahaha
ini la soalan yang ada dalam fikiran aku sekarang
biasanya orang akan bertanya
"siapakah aku dihatimu.??'
tapi aku terbalik
ehehehehe
ni la yg dikatakan tidak pasti dengan perasaan sendiri..

Saturday, January 2, 2010

:2010:

humm..post kat facebook yang telah mengingatkan aku kembali yang ari ini sudah tahun 2010...
apa yang aku buat sampai tak rasa tahun baru nih...??
uhuhuhuhu

. merepek di pagi hari .

aku senang meminati...
tapi sukar mencintai...
bagaimana mahu mengetahui bahawa aku mencintainya..??
keliru..
aku keliru dengan apa yang aku rasa..
ada yg selesa....
ada yg tacing....
ada yg rase memerlukan...
ada yg rase diperlukan...
ada yg rase diberi perhatian...
uh!!
apakah yang aku merepek nih..??