Friday, October 23, 2009

malang kot...

semalam aku rase ari malang aku kot....citenyer macam ni..semalam dalam pukul 5 petang, aku nak pegi kelab- KFK(kelab yang aku join kat UTM nih) yang kat SUB tuh...pastuh aku jalan kaki pegi sane...masa berjalan kaki dari kolej aku ke sana ada la lebih kurang 20 minit..saje aku jalan kaki sebab malas nak tunggu bas...pastuh aku jalan la macam biasa sambil berfikir tentang tujuan aku pegi kelab tuh...jalan punye jalan aku sampai la kat depan fakulti ni..FKSG namenyer..kat situ ade la satu jalan yang berbatu-batu yang aku x suke jalan tuh..sambil berjalan dan nyumpah2 dalam hati tiba2 kaki aku tertendang la salah satu dari batu tu..pastuh aku dapati sandal aku tuh dah tertanggal tapaknyer akibat terlanggar batu tuh..aku pun rase geram lah dengan jalan tuh...(sebenarnyer salah aku sendiri sebab aku yang patutnyer jalan berhati-hati)huhu..mgkn sbb mule2 aku dah nyumpah2 dgn jalan tuh kot..padan muke aku.sandal yang aku pakai tuh pulak aku baru je beli dalam 2 ke 3 minggu yang lepas..kecewa btol aku..da rosak lagi satu sandal akuh...pastuh dalam perjalanan yang baru separuh jalan tuh aku terpaksa lah teruskan jalan dengan sandal yang macam 2..cover je lah jalan kan.nak buat cam ne...

aku pon terus berjalan dan berjalan lagi sampai la aku kat satu simpang tiga jalan yang aku kene lintas jalan tuh... pastuh aku pon tgk la jalan kanan kiri sebelum melintas..nampak tade kereta aku pon lintas lah...tengah-tengah jalan tu tetibe ade satu kete Myvi putih benti depan aku...sikit lagi nak langgar akuh..aku pon tekejutlah n benti kat tengah-tengah jalan tuh dengan reaksi terkejut dan tak buat pape...yg Myvi putih 2 pon pelik la aku berdiri je kat tengah2 tuh...pas beberapa saat aku pon teruskan melintas jalan tuh..pastuh Myvi putih 2 pon blah la...pastuh baru aku terpikir..nape la aku lintas jalan tgh kanan kiri tp x tgk yg simpang depan aku...kan simpang tiga..hehe..aku pon tatau ape yang aku pikir mase tuh..maka kesimpulannya kita perlu fokus semasa melintas jalan..heheh

No comments: